Veelgestelde vragen
Indien u zich nog niet met zekerheid kunt inschrijven voor een reis, kunt u een optie aanvragen, telefonisch of per e-mail. Wij vermelden dan of een optie mogelijk is en zo ja, tot en met welke datum de optie in principe loopt. De optietermijn bedraagt tot de vervaldatum van de vroegboekkorting maximaal een maand en daarna maximaal een week, afhankelijk van het aantal beschikbare plaatsen op de reis. Na het verstrijken van de termijn vervalt de optie automatisch. U bent zelf verantwoordelijk voor het omzetten van de optie in een boeking. Indien er al vóór het verstrijken van de optietermijn een beslissing moet worden genomen, bijvoorbeeld omdat de reis volloopt, nemen wij telefonisch of per e-mail contact met u op. Indien contact binnen drie werkdagen niet mogelijk is, zijn we genoodzaakt de optie te annuleren.
Steeds meer hotels en luchtvaartmaatschappijen verlangen al meer dan drie maanden vóór vertrek een deelnemerslijst. Ook om deze reden is het zaak u zo snel mogelijk definitief in te schrijven. Omdat een late inschrijving veel extra werk en kosten met zich meebrengt, geldt voor de meeste reizen een vroegboekkorting. Bij die reizen vindt u de reissom met en zonder deze korting en de datum tot wanneer u hier recht op heeft. In een later stadium is het vaak nog wel mogelijk een plaats te reserveren, maar loopt u het risico dat de prijs van de vluchten is gestegen; ook kan het zijn dat de vluchten of de hotels inmiddels vol zijn.
U kunt zich voor een reis van Labrys Reizen inschrijven middels het formulier op onze website. Op verzoek kunnen we u ook een papieren exemplaar van het inschrijfformulier toesturen. Na ontvangst van uw inschrijfformulier sturen we u per e-mail een boekingsbevestiging met factuur toe. Indien u binnen vijf werkdagen na het insturen van het formulier geen reactie van ons heeft ontvangen, vragen we u vriendelijk contact met ons op te nemen.
In sommige gevallen kunnen wij niet voor het maximumaantal deelnemers alle onderdelen van de reis tevoren inkopen of lang in optie houden. Denkt u hierbij aan bijvoorbeeld hotelkamers, vliegtuigstoelen, treintickets of kaartjes voor een concert. Dit betekent dat we - ondanks dat het maximumaantal deelnemers nog niet is bereikt - geen plaats meer kunnen garanderen op die reis. Wij vermelden dit bij de betreffende reizen door aan te geven dat deelname op aanvraag is. Zodra u zich heeft aangemeld voor de reis, vragen wij direct alle reisonderdelen voor u aan. In de meeste gevallen kunnen wij uw deelname bevestigen. Een boeking op aanvraag is niet vrijblijvend: zodra alle reisonderdelen beschikbaar zijn, boeken wij deze namelijk definitief voor u. Daarom vragen we u om direct het inschrijfformulier in te vullen. Indien wij door de beperkte beschikbaarheid genoodzaakt zijn wijzigingen aan te brengen of een toeslag door te berekenen, nemen wij uiteraard eerst contact met u op.
Het is van belang goed verzekerd op reis te gaan. Het bezit van een reisverzekering stellen wij verplicht voor alle deelnemers aan onze reizen; een annuleringsverzekering bevelen wij aan. Het is niet mogelijk deze verzekeringen via Labrys Reizen af te sluiten. U kunt ze afsluiten via uw verzekeringskantoor of bij een reisverzekeraar. Ook bieden de meeste banken en zorgverzekeraars reis- en annuleringsverzekeringen aan.
We slagen erin een groot aantal eenpersoonskamers voor onze reizen te reserveren. Wanneer u zich alleen inschrijft voor een reis, betekent dit niet dat u per se een eenpersoonskamer moet nemen. Indien u aangeeft geen eenpersoonskamer te wensen, wordt u bij een medereiziger van hetzelfde geslacht ingedeeld. Indien een kamergenoot uiteindelijk niet voorhanden blijkt, wordt de eenpersoonskamertoeslag niet nagefactureerd tenzij anders vermeld. In dat geval wordt bij boeking de toeslag eenpersoonskamer in rekening gebracht. Zodra er een medereizig(st)er is om de kamer mee te delen, wordt deze toeslag gecrediteerd. Indien er geen reisgeno(o)t(e) wordt gevonden, wordt de toeslag eenpersoonskamer niet gecrediteerd.
Neem direct contact met ons op indien u een reis moet annuleren. U kunt uw eerste melding telefonisch doen, maar wij hebben altijd een schriftelijke annuleringsbevestiging van u nodig. Dit kunt u eenvoudig doen door een e-mail te sturen aan
