Reizen met Labrys
Al meer dan 30 jaar passie voor reizen! De combinatie van een onuitputtelijk enthousiasme, onze jarenlange ervaring en oog voor de wensen van iedere groep staat aan de basis van elke succesvolle reis op maat.
Wil je een goed georganiseerde groepsreis maken met leerlingen, studenten, cursisten, collega's of vrienden? Dan ben je bij Labrys Reizen aan het juiste adres. Ons team bestaat uit betrokken en kundige organisatoren, die jouw wensen en onze expertise in een gedegen reis samenbrengen. En die hoge mate van aandacht en kwaliteit koppelen we aan zeer aantrekkelijke reissommen. Doordat we zijn verbonden aan de ANVR, de SGR, de SGRZ en het Calamiteitenfonds bieden we bovendien maximale financiële zekerheid.
Waarom Labrys Reizen?
- een vrijblijvende offerte op maat binnen ieder budget
- gunstige prijs-kwaliteitverhouding
- persoonlijke benadering
- deskundig team van ervaren reisspecialisten
- uitgebreid netwerk aan contacten wereldwijd
- gratis service voor reserveringen van musea en opgravingen
- gratis aanvraag van gidspermissie en groepssitepass
- CO2-compensatie van elke reis
We denken met je mee en houden rekening met jouw wensen. Heb je een vastomlijnd programma voor een educatieve reis naar Rome in gedachten? We sluiten er graag op aan met een concrete uitvoering. Wil je naar Griekenland, maar ontbreekt het programma? Dan stellen we graag een uitgekiend reisplan voor je samen. Denk je aan een busreis naar Barcelona of een treinreis naar Parijs? Wil je met je parochie in de voetsporen van Paulus reizen? Of juist met je jaarclub een bijzondere reis naar Kroatië maken? Alles is mogelijk, van klassieke cultuurreis tot actieve natuurreis.
Offerteaanvraag
Je kunt bij ons geheel vrijblijvend een offerte aanvragen via ons formulier, per
Offerte
Door onze jarenlange ervaring en oog voor de wensen van iedere groep, zijn we ervan overtuigd je een passende offerte op maat te kunnen toesturen met een zeer gunstige prijs-kwaliteitverhouding. We adviseren je daarbij ook graag bij de invulling van je dagprogramma. Wist je al dat Labrys Reizen geen servicekosten rekent voor het maken van reserveringen voor musea en opgravingen?
Sluit onze offerte toch niet helemaal aan bij wat je voor ogen had? Laat het ons weten, want we denken graag met je mee!
Optie
Nadat je onze offerte ontvangen hebt, is het veelal mogelijk om een optie op de reis te nemen. Bij de offerte word je geïnformeerd over de mogelijkheden. De optieduur is afhankelijk van de voorwaarden van de leveranciers op de bestemming.
Boeking
Is de offerte helemaal naar wens? Je boekt de reis door jouw mondelinge of schriftelijke aanvaarding van onze offerte. De aanvaarding wordt vervolgens schriftelijk door Labrys Reizen bevestigd en geldt dan als bindend. Door het aanvaarden van de overeenkomst plaats je een definitieve boeking en verklaar je je akkoord met de ANVR- en Labrys-Reisvoorwaarden, die je hier kunt vinden. Na boeking heb je geen herroepingsrecht.
Aanmelding deelnemers
We adviseren je alle deelnemers te vragen om zich schriftelijk te laten aanmelden voor de reis. Je kunt hiervoor gebruik maken van een inschrijfformulier. Op verzoek sturen we je graag een voorbeeld toe. Belangrijk is dat je van alle deelnemers de volgende informatie ontvangt:
a) kopie van het identiteitsbewijs;
b) schriftelijk akkoord voor deelname aan de reis;
c) al dan niet aanmelding voor een reis- en/of annuleringsverzekering.
Na boeking is het nog tot drie maanden voor vertrek mogelijk om een wijziging in het aantal deelnemers door te geven en de reissom te laten herberekenen. Na die datum zijn we genoodzaakt om bij annuleren de annuleringskosten door te berekenen conform de Labrys-Reisvoorwaarden.
Betalingsvoorwaarden
Na ontvangst van de boekingsbevestiging vindt de betaling plaats in twee termijnen. De aanbetaling, aangevuld met de bijdrage aan het Calamiteitenfonds en de bijdrage aan de SGR of SGRZ, dient binnen 14 dagen te geschieden. De restantbetaling dien je uiterlijk acht weken vóór vertrek te voldoen. Het percentage van de aanbetaling is afhankelijk van de voorwaarden van de door jou gekozen vliegmaatschappij en andere leveranciers; we informeren je hierover in de offerte. Na ontvangst van de betalingen worden de reisbescheiden circa twee weken vóór vertrek toegestuurd.
Programma
Graag denken we mee over de invulling van jullie reisprogramma en maken we de benodigde reserveringen voor je. Hiervoor rekent Labrys Reizen geen extra servicekosten! We zorgen voor een tijdige reservering voor de drukbezochte hoogtepunten, maar delen ook graag onze tips voor de nieuwste bezienswaardigheden en onbekende pareltjes met je. Je kunt je programma natuurlijk ook verrijken met een lezing ter plekke (van bijvoorbeeld oud NOS-correspondent Andrea Vreede in Rome), een stadswandeling met gids, een kooksworkshop of de huur van fietsen…
Heb je zelf al een programma samengesteld? Met onze jarenlange ervaring adviseren we je graag over de praktische haalbaarheid ervan en over dat ene bijzondere plekje dat je nog niet kent. Heb je nog geen concreet programma? Onze bestemmingsspecialisten stellen met liefde een reisprogramma op maat voor je samen!
Reisbescheiden
Circa twee weken vóór vertrek ontvang je van ons de reisbescheiden voor jouw reis. Wil je ze graag al eerder ontvangen omdat je bijvoorbeeld een informatiebijeenkomst hebt? Overleg dan even met ons. In je reisbescheiden staan uiteraard alle praktische details over jouw reis: de gegevens van de vluchten en de hotels, evenals de overige afspraken die we voor je hebben gemaakt. Daarbij tref je ook de vouchers aan en een evaluatieformulier.
Bereikbaarheid en noodnummer
Labrys Reizen is van maandag t/m vrijdag geopend van 09.00 tot 17.30 uur en bereikbaar op telefoonnummer: + 31 24 3822110. Daarnaast zijn wij altijd 24 uur per dag bereikbaar op een speciaal noodnummer, dat je meekrijgt op reis. Zo kun je in noodgevallen of andere situaties die spoedoverleg eisen, meteen iemand van ons spreken.
Kwaliteitsbewaking
Door het evaluatieformulier ingevuld te retourneren breng je ons op de hoogte van je ervaringen. Jouw feedback stelt ons in de gelegenheid onze reizen te verbeteren. We danken je daarom bij voorbaat voor je opmerkingen!
Hoewel we ernaar streven onze reizen optimaal te organiseren, kan het zijn dat zich een onvolkomenheid voordoet. Tijdens de reis dien je je dan meteen te melden bij de betrokken dienstverlener zodat het probleem direct verholpen kan worden. Indien je niet tevreden bent over de geboden oplossing, vragen we je meteen telefonisch contact op te nemen met Labrys Reizen (buiten kantoortijden via het noodnummer).
Heb je voorafgaand aan of na afloop van de reis een klacht, dan kun je die telefonisch of per