Waarom biedt Labrys Reizen bij veel reizen een vroegboekkorting aan?

Kan ik een vrijblijvende optie nemen op een reis?

Kan ik bij inschrijving ook een annulerings- en reisverzekering afsluiten?

Is een verlenging van mijn reis mogelijk?

Kan ik een kamer delen?

Kan ik mee met Labrys als ik minder goed ter been ben?

Hoe kan ik betalen?

Hoe geef ik specifieke wensen door als een vegetarisch dieet of extra beenruimte in het vliegtuig?

Ik moet mijn reis annuleren. Wat nu?

Wanneer weet ik of een reis doorgaat?

Wanneer kan ik mijn reisbescheiden verwachten?

Regelt Labrys Reizen mijn visum?

Wat is GreenSeat?

Hoe kan ik de brochure Exclusieve groepsreizen 2017 aanvragen?

Hoe blijf ik op de hoogte van het actuele reisaanbod, nieuws en wetenswaardigheden van Labrys Reizen?

Waarom biedt Labrys Reizen bij veel reizen een vroegboekkorting aan?

Steeds meer hotels en luchtvaartmaatschappijen verlangen al meer dan drie maanden vóór vertrek een deelnemerslijst. Ook om deze reden is het zaak u zo snel mogelijk definitief in te schrijven. Omdat een late inschrijving veel extra werk en kosten met zich meebrengt, geldt voor de meeste reizen een vroegboekkorting. Bij die reizen vindt u de reissom met en zonder deze korting en de datum tot wanneer u hier recht op heeft. In een later stadium is het vaak nog wel mogelijk een plaats te reserveren, maar loopt u het risico dat de prijs van de vluchten is gestegen; ook kan het zijn dat de vluchten of de hotels inmiddels vol zijn.

Kan ik een vrijblijvende optie nemen op een reis?

Indien u zich nog niet met zekerheid kunt inschrijven voor een reis, kunt u een optie aanvragen, telefonisch of per e-mail. Wij vermelden dan of een optie mogelijk is en zo ja, tot en met welke datum de optie in principe loopt. De optietermijn bedraagt tot de vervaldatum van de vroegboekkorting maximaal een maand en daarna maximaal een week, afhankelijk van het aantal beschikbare plaatsen op de reis. Na het verstrijken van de termijn vervalt de optie automatisch. U bent zelf verantwoordelijk voor het omzetten van de optie in een boeking. Indien er al vóór het verstrijken van de optietermijn een beslissing moet worden genomen, bijvoorbeeld omdat de reis volloopt, nemen wij telefonisch of per e-mail contact met u op. Indien contact binnen drie werkdagen niet mogelijk is, zijn we genoodzaakt de optie te annuleren.

Kan ik bij inschrijving ook een annulerings- en reisverzekering afsluiten?

Het is van belang goed verzekerd op reis te gaan. Het bezit van een reisverzekering stellen wij verplicht voor alle deelnemers aan onze reizen; een annuleringsverzekering bevelen wij aan. Als agent van Unigarant Verzekeringen biedt Labrys Reizen u de mogelijkheid een reis- en/of annuleringsverzekering meteen bij boeking te regelen. Voor details verwijzen we u naar de pagina verzekeringen. Heeft u speciale wensen of wilt u meer weten over de mogelijkheden bij de Unigarant? Neem dan contact op met Labrys Reizen of kijk op de website van Unigarant.

Is een verlenging van mijn reis mogelijk?

Bij al onze reizen bestaat de mogelijkheid om het genoemde programma aan te vullen met een individueel verblijf. Labrys Reizen draagt er zorg voor dat uw tickets op de gewenste data worden gezet en een geschikt hotel wordt gereserveerd. Indien u uw reis wilt verlengen, verzoeken we u dit reeds bij boeking te laten weten, zodat we al het nodige tijdig kunnen regelen.

Kan ik een kamer delen?

We slagen erin een groot aantal eenpersoonskamers voor onze reizen te reserveren. Wanneer u zich alleen inschrijft voor een reis, betekent dit niet dat u per se een eenpersoonskamer moet nemen. Indien u aangeeft geen eenpersoonskamer te wensen, wordt u bij een medereiziger van hetzelfde geslacht ingedeeld. Indien een kamergenoot uiteindelijk niet voorhanden blijkt, mag u van een eenpersoonskamer gebruik maken zonder de bijbehorende toeslag te betalen, tenzij wordt vermeld dat deze ‘eenpersoonskamerregeling’ niet van toepassing is.

Kan ik mee met Labrys als ik minder goed ter been ben?

Onze reizen zijn met zorg samengesteld en kennen een aangenaam tempo. Dat betekent dat het programma goed gevuld is, maar dat er veel tijd wordt ingeruimd voor alle onderdelen. Geen enkel onderdeel van het programma is verplicht; u kunt altijd iets overslaan. Het is een voorwaarde dat u over een goede conditie beschikt en goed ter been bent. Zo niet, dan bemoeilijkt dit een soepel verloop van de reis, wat zowel voor u als voor uw medereizigers vervelend is. Als u tijdens de reis behoefte heeft aan wat rust, kunt u af en toe een programmaonderdeel overslaan. Indien u eraan twijfelt of een reis voor u geschikt is, bespreken we graag samen de mogelijkheid van uw deelname met het oog op uw lichamelijke conditie in relatie tot de zwaarte van de reis. Het gebruik van een rolstoel of een rollator is op onze reizen niet toegestaan.

Nota bene: reizigers die met jeugdig enthousiasme willen blijven reizen, ondanks een vorderende leeftijd of een klein lichamelijk ongemak, wijzen we graag op onze rustige reizen. Dit reisaanbod is vergelijkbaar met onze overige reizen, maar specifiek toegespitst op de reiziger die, bijvoorbeeld vanwege een vorderende leeftijd, behoefte heeft aan meer rustmomenten. Ook is er oog voor een passend tempo en voldoende begeleiding.

Hoe kan ik betalen?

Kijkt u voor meer informatie op de pagina Reizen met Labrys, tabblad Inschrijving.

Hoe geef ik specifieke wensen door als een vegetarisch dieet of extra beenruimte in het vliegtuig?

U kunt specifieke wensen doorgeven middels het Inschrijfformulier. Bij Stap 4 'Overige wensen' vindt u voldoende ruimte om uw wensen kenbaar te maken.

Ik moet mijn reis annuleren. Wat nu?

Neem direct contact met ons op indien u een reis moet annuleren. Wij zullen uw annulering dan in gang zetten. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, zal uw verzekeringsmaatschappij bepalen of u de annuleringskosten vergoed krijgt.
We adviseren u nadrukkelijk om een annuleringsverzekering af te sluiten. Deze biedt bescherming wanneer u niet kunt vertrekken of tijdens de reis plotseling naar huis moet terugkeren. Als agent van Unigarant Verzekeringen biedt Labrys Reizen u de mogelijkheid deze verzekering meteen bij boeking te regelen. Voor details verwijzen we u naar pagina verzekeringen.

Wanneer weet ik of een reis doorgaat?

Zodra het minimum aantal deelnemers is bereikt, berichten wij u dat de reis doorgaat. Dit is uiterlijk zes weken voor vertrek, maar in veel gevallen is het minimum aantal deelnemers al veel eerder bereikt.

Wanneer kan ik mijn reisbescheiden verwachten?

Onze reizigers ontvangen hun reisbescheiden en vertrekinformatie ongeveer twee weken voor vertrek. Voor verre bestemmingen houden we doorgaans vier weken aan.

Regelt Labrys Reizen mijn visum?

Voor bepaalde bestemmingen moet tevoren in Nederland door de reiziger een visum worden aangevraagd. Labrys Reizen voorziet de reiziger hierbij van advies.
Bij andere reizen moet na aankomst op de buitenlandse luchthaven een visum worden geregeld. In zulke gevallen zijn de visumkosten doorgaans opgenomen in de reissom en regelt Labrys Reizen het visum.

Wat is GreenSeat?

Labrys Reizen onderschrijft het belang van duurzaam toerisme en steunt daarom onder meer het programma van GreenSeat. Per 1 januari 2018 stappen wij over naar de South Pole Group. U vindt meer informatie op de pagina Duurzaam Toerisme.

Hoe kan ik de brochure Exclusieve groepsreizen aanvragen?

De brochure Exclusieve groepsreizen verschijnt jaarlijks in december. U kunt deze telefonisch aanvragen - inclusief recente nieuwsbrief - of via het aanvraagformulier op deze website.

Hoe blijf ik op de hoogte van het actuele reisaanbod, nieuws en wetenswaardigheden van Labrys Reizen?

We houden u graag op de hoogte van ons actuele reisaanbod via deze website, via onze halfjaarlijkse papieren en via de tweewekelijkse digitale nieuwsbrieven. Indien u de digitale nieuwsbrief wenst te ontvangen, kunt u deze hier aanvragen.
Volgt u ons ook op Twitter en Facebook voor nieuws en wetenswaardigheden.