Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Wanneer neemt Labrys Reizen een besluit over het doorgaan van een reis?
Uiterlijk twee weken vóór vertrek, maar doorgaans al eerder, laat Labrys Reizen u weten of de door u geboekte reis doorgang kan vinden.

Hoe besluit Labrys Reizen of de door mij geboekte reis doorgang kan vinden?
We voeren onze groepsreizen alleen uit als het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken dat toelaat, d.w.z. bij kleurcode ‘geel’ of ‘groen’. Kijk hier voor de toelichting op deze kleurcodes. Daarnaast bepalen we in nauw overleg met onze lokale partners en op basis van de lokale regels of de reis veilig en verantwoord uitgevoerd kan worden. Indien dit het geval is, houden we ons aan de lokale regelgeving en tevens zo veel mogelijk aan de RIVM-richtlijnen.

Ik wil graag boeken of heb reeds geboekt voor een reis in het najaar, maar het is nog onzeker of deze doorgaat. Krijg ik bij annulering van de reis door Labrys Reizen (opnieuw) een voucher of wordt het geld terugbetaald?
Wij geven sinds 15 december jl. géén vouchers meer uit. Indien Labrys Reizen uw reis moet annuleren, krijgt u van ons binnen 14 dagen uw geld teruggestort op uw rekening. Meer informatie leest u hier.

Ik wil zelf mijn geboekte reis annuleren. Wat nu?
Wanneer u zelf besluit uw reis te annuleren, gelden onze reguliere annuleringsvoorwaarden zoals vermeld onder artikel III van de Labrys-Reisvoorwaarden (zie de pagina Reisvoorwaarden, tabblad Labrys-reisvoorwaarden). Graag ontvangen we van u dan een schriftelijke annulering. Deze kunt u eenvoudig per e-mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Als u een annuleringsverzekering heeft afgesloten, zal uw verzekeringsmaatschappij bepalen of u de annuleringskosten vergoed krijgt.
Heeft u geboekt tussen 16 december 2020 en 31 maart 2021? Dan gelden flexibele boekingsvoorwaarden! Meer informatie leest u hier.

Mijn reis gaat tot nader order door. Moet ik mijn aanbetaling of restantbetaling doen?
Ja, zolang een reis nog niet geannuleerd is, blijven de betalingsverplichtingen voor de reiziger van kracht. Dat betekent dat een aanbetaling of restantbetaling binnen de gestelde betaaltermijnen voldaan moet worden.

Welke maatregelen neemt Labrys Reizen om de reizen veilig en verantwoord uit te voeren?
Ons motto is veilig en verantwoord reizen. Aan de betreffende reizigers sturen we circa 1 maand vóór vertrek een eerste overzicht van de coronamaatregelen die we voor een specifieke reis hebben genomen. Bij de vertrekinformatie volgt een meer gedetailleerd overzicht daarvan. We informeren u daarbij over de belangrijkste regels die gelden op de plaats van bestemming, maar adviseren u op www.nederlandwereldwijd.nl/reizen ook zelf het reisadvies voor uw bestemming goed door te lezen. Klik hier voor een overzicht van de basisprincipes die we hanteren op onze reizen.

Wat betekent het indien onverhoopt een van de medereizigers vermoedelijke Covid-19-symptomen vertoont?
Indien een reiziger tijdens een reis klachten krijgt als neusverkoudheid, niezen, keelpijn, benauwdheid, hoest of verhoging, dient hij/zij dit direct te melden bij de reisleider. De reisleider volgt vervolgens de procedures die de lokale autoriteiten hebben opgesteld. Denk hierbij aan isolatie (ook van de medereizigers) en verwijzing naar testinstanties. Is de uitslag negatief, dan kunnen we de reis voortzetten. Is de uitslag positief, dan volgen we de lokale maatregelen en procedures. We raden u aan vooraf bij uw eigen reisverzekering te controleren welke voorwaarden gelden in dergelijke gevallen. Klik hier voor de antwoorden op veelgestelde vragen aan verzekeraar Allianz.

Wat gebeurt er als tijdens mijn reis de plaatselijke kleurcode door het Ministerie van Buitenlandse Zaken wordt gewijzigd in ‘oranje’?
We voeren onze groepsreizen alleen uit als het reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken dat toelaat, d.w.z. bij kleurcode ‘geel’ of ‘groen’. Kijk hier voor de toelichting op deze kleurcodes. Indien tijdens de reis de kleurcode van de plaats van bestemming verandert in ‘oranje’, zal Labrys Reizen afhankelijk van de omstandigheden het programma aanpassen danwel de groep repatriëren. Soms worden wijzigingen in het reisadvies vooraf aangekondigd en kunnen we tijdig ingrijpen door het programma te wijzigen als het een zeer lokaal reisadvies betreft, of door meteen te repatriëren. Soms worden wijzigingen niet tijdig aangekondigd. In die gevallen zal Labrys Reizen de gestrande reizigers repatriëren zodra dit mogelijk is. U dient dan na thuiskomst 10 dagen in thuisquarantaine te gaan.
We raden u aan vooraf bij uw eigen reisverzekering te controleren welke voorwaarden in deze gevallen worden gehanteerd. Klik hier voor de antwoorden op veelgestelde vragen aan verzekeraar Allianz.

Vind uw exclusieve groepsreis

Vertrekmaand
Thema
Vervoer naar bestemming
Digitale nieuwsbrief

Ik blijf graag per e-mail op de hoogte van het reisaanbod van Labrys Reizen en ontvang de digitale nieuwsbrief.

Digitaal op reis

Nu alvast genieten vanuit huis, straks goed voorbereid op reis! Meer informatie leest u hier.